آرمان محیط سبز پاسارگاد
  • ساعات کاری: شبانه روزی

مقالات

بیماری های  انتقال دهنده ککها

بیماری های انتقال دهنده ککها

کک

کک ها انتقال دهنده بیماری طاعون هستند که خوشبختانه امروزه بسیار نادر است. ولی بیماری های ریکتزیا Rickettsial که معمولا با لکه های قرمز بروز می کند روز به روز درحال افزایش است. این بیماری ها را راکی مانتین یا تب کوه راکی نیز می گویند که به وسیله کنه های موجود در موی سگ آمریکایی یا سگ قهوه ای به انسان منتقل می شود. این بیماری از اوکلاهاما تا کارولینای شمالی منتشر شد. این بیماری ها بیشتر در محلات فقیر نشین شهرها است که سگ های ولگرد به راحتی در حال پرسه زدن هستند امکان ابتلا را بیشتر می کند.

چگونه از خودمان مراقبت کنیم

آن ها عاشق خون هستند. این حشرات با نیش زدن و مکیدن خون دام ها و سایر موجودات از جمله انسان انواع ویروس ها، انگل ها، باکتری ها را وارد بدن خود می کنند. بعد انسان یا حیوان دیگری را نیش می زنند و به این ترتیب بیماری ها را انتقال می دهند. پس بهترین و ایمن ترین راه این است که در معرض گزش آن ها قرار نگیرید.

متاسفانه بیماری های ناشی از گزش حشرات علیرغم پیشرفته شدن جوامع در حال افزایش است. تشخیص بموقع و درمان فوری با آنتی بیوتیک در بیشتر موارد باعث کنترل بیماری و درمان فرد می شود.

به هر حال بهتر است با گرم شدن هوا مواظب نیش و گزش حشراتی مثل کنه، کک. ساس و پشه باشید. به جاهایی که احتمال آلودگی دارد نروید. در صورتی که ناچار هستید در فضای باز یا در مزارع و دامداری یا به طور کلی در محیط های آلوده به این حشرات باشید حتما از دستکش، چکمه، لباس های آستین بلند استفاده کنید تا احتمال گزش نیش حشرات را به صفر برسانید. اگر هر نوع خارش، جوش های قرمز، تاول، لکه های پوستی قرمز مشاهده کردید که به گزش این نوع حشرات مشکوک شدید سریعا خود را به یک مرکز پزشکی برسانید.

طراحی عامر تجارت خلیج فارس